Nama saya Mohd Rafiqin.

Pada satu pagi yang nyaman dan dgn mood yang ceria,aku tepon Chop N Steak Serdang nk buat reservation untuk majlis bukak pose kiteorg.

Jambu : Hello,I call nak buat tempahan tempat untuk petang ni lar.

Awek : Ye,tempahan utk bape orang tu?Kalo bole,order la terus skali,senang nanti datang2 terus je makan.

Jambu : Oh..nak tempah untuk 10 orang,u tolong la cari mane2 tempat yang best untuk 10 orang duduk,jgn sempit cam sardin lak.kiteorg order bile smpi nanti sbb kiteorg smpi awal nanti..dalam kol 6 kiteorg dah smpi,so sempat lar..

Awek : 10 org ye?ok..booking atas name sape nie?name abang ke?

(amboi,dah panggil aku abg nampak,ni yang ulat bulu nak start dah menggatal dah nie)

Jambu : Booking atas name rafiqin

Awek : ape? iqin?

Jambu : x bukan, rafiqin..

Awek : syikin??

(ish,bley tahan pekak awek nie)

Jambu : errr booking ats name rafiq la senang

Awek : ooo rafiq..i ingat pompuan tadi tapi suara cam laki.ingatkan 2 alam dah tadi haha..eh rafiq? eh u yang berlakon Diari Ramadhan Rafiq tu ke? waa..best cite tu dah sezen 2 dah skang kan?

(2 alam?!! ceh awek nie,demmit ar..ulat bulu gua dah terus mampos dah! summore,rafiq diari ramadha??!! wth?!!)

Jambu : eh tak tak,i bukan rafiq tu,i rafiq laen..err ok la ye,i ade kije nak buat..ingt tu my booking tu..ok bye.

Awek : oh ok ok,i ingt rafiq diari ramadhan tu,kalo x ble mintak otograf..ok la…daaaaa..

(chaits! bg otograf kat pipi nak??haha..tapi manje gak tu,siap ‘daaa’ di akhir2 perbualan tu..)

ni bukan kali pertama aku kene,byk kali dah org kompius..haha..blah la lu sume!!

psssst : jambu – nickname aku kat padang bola di company aku nie..haha..keeper jambu.. geli ar nickname jambu, demmit la derang!

20 Responses to “Nama saya Mohd Rafiqin.”

  1. Apo la ekau nie… Perasantan….

    Hihihihihihi… Jgn mare aaaaa…..

  2. Amboih..menggatal nampak??

  3. eh takde la..mane de menggatal..hehe..

  4. Eleh geli kunun kene panggil jambu.. tapi tulis jambu kat post ni.. mahu tapi malu dipanggil jambu ke..hakhak

  5. Eh silap… malu tapi mahu..hakhak!

  6. ish..mane ade..haha..kejamnye..
    x rela tapi terpaksa merelakan..hak3..

  7. oiii…keje ke mengula?? tgh keje pun smpt tulis blog…ape nih??
    hahahaha

  8. weh jose maorino,
    aku takleh nak komen ar kat blog worldofmyown tuh..takde prenster akaun..
    nak komen kat blog satu lagi kene sini takleh bukak yahoo..so tak ingt url blog lagi satu tu..
    xpe,biar aku ulas di sini..

    layang2 ko putus tali ke?gi la beli tali kat kedai macha serdang tu..haha..ko nak seseorang ke?

    aku kan ade..hak3..maksud aku sbgai kwan ar..x lebih dari tu..bukan mcm chuck n larry yer..

  9. oi encik rafiq.. buat le post baru..

  10. ada2..nanti lew.sungguh gelojoh kamu nie..haha

  11. shawal : camne ko ble muncul sini ni?hehe..btw.byk lagu kat blog ko..bagus2!

  12. iceskyjuice Says:

    rafiqin mmg seorang jambu..sesuai sekali dipanggil cik iqin @ syiqin…=P

  13. siputturbo Says:

    oh thx for da compliment..
    eh awal gomen smpi opis..’berkhidmat untuk kerajaan’

  14. eh tolong la nad, die mmg suke dipanggil jambu.. toksah la weiiii….

  15. iceskyjuice Says:

    aku x bermaksud nak compliment die dengan perkataan ‘jambu’ tu…die yang perasan..
    pikin @ cik iqin…sila baca comment saya di atas dengan nada sinis

  16. siputturbo Says:

    nad: sy tau anda menyinis..tapi takpe,sy tak hirau..haha..thx again. =p

  17. iceskyjuice Says:

    cik iqin, anda mmg seorang perasan yang tegar!

  18. iceskyjuice : mane der..sy menten je…

  19. […] entry lepas, yang aku kene ngorat ngn awek Chop n Steak tu, (click sini) aku ada cerita pasal aku tepon Chop n Steak SS ni untuk buat tempahan bagi majlis berbuka puasa […]

Leave a Reply

