revive

revive from dead. in excellent condition at the moment.

major service done. successful. new parts installed :-

  • new jealousy stabilizer bar from Ultra Racing.
  • blacken my eyes.
  • new light weight crank pulley – to reduce weight.
  • GAB open-minded spring and GAB slow-talk absorber.
  • and also Ferodo Zero anger-management brake pad.

thanks. lurve u alwez..

see you soon!

Advertisements

22 Responses to “revive”

  1. Fuyooohhh… baper ribu habis tu??

    hikhik ^_^

  2. lanun : beriban-riban gak lar.

    rino : ko jgn maen2.ko join la budak WISE,pastu leh racing ngn aku.

  3. WISE tu ape?
    aku tak main la racing2 nih….aku masih wise..
    hahaha

  4. perghhhhh memecut giler la lepas neh. heheheheeh 🙂

  5. memecut bagaikan terbang di awang-awangan..haha

  6. WISE = Wira SE Auto Club

    aku suggest ko upgrade ECU, re-chip ke, letak piggyback ECU ke.
    pastu letak Anti-Roll Bar sekali.
    pastu jangan lupakan lightweight rims.
    GAB tu pastikan pakai fully adjustable SS series.
    3 point strut bar jangan dilupakan.
    dah alang-alang upgrade brake, baik tukar sekali 2 pot brake. upgrade hose sekali. kalau rajin, buat sekali master brake pump dan servo unit.

    dan owh, manakan lengkap tuning tanpa SAFC.

  7. anti roll bar = done
    lightweight rim = done
    3 point strut bar = done.

    yg masuk bab2 chip kete, takde dwet dowh..haha..tak kawin aku nanti..
    ko pakai kete ape bro?

  8. ko dah letak semua tu? ARB, strut bar pon dah?
    lightweight rim ko pakai apa? pair dengan tayar apa? dan, absorber pakai GAB full set? HA? SA? atau SS series? atau damper lain?

    aku pakai myvi. itupun tak over-over mod. sebab cadangan nak buat daily car. 2nd car citer lain. haha

  9. a’a sume dah..ARB ngn strut bar pakai ultra racing jer..so far okay lar.ARB pakai 19mm punye je bro.takde dwet ar..huhu

    lightweight rim pakai R3 rim taiwn made,bukan yg local made punya.local made berat..dulu pair dengan 205/45/16 sime tayar yang bodoh,tapi skang pakai nct5,ok la sket..nk angkt tyar jepun,pergh!! memule ingt nk angkat ssr type c,tapi tgk rege pun dah cuak.haha.teknologi rim japan mmg takleh lawn lar,ringan sgt2..

    SS x larat ar nak pakai.aku pakai GAB Sports jer. try tengok dulu camne condition die.

    bodykit pun sume dah on.haha.

  10. owh~~!
    Saye sangat paham!~~~ T_T

  11. hik hik hik..
    aku on Potenza G3 205/45/16 (jap made) pair dengan SSR Type C 16″ (pun jap made). memang keras gile tayar ni, sidewall dia memang tak turun langsung. comfort mmg xde, tapi performance memang unbeatable for the price.

    xde ARB mahupun sebarang jenis strut bar. sebab memang tak best la MyVi. body roll dia memang takle dibetulkan dah. aku dah malas nak improve. ni dah on Eibach ProKits ni. kalau aku letak ARB ngan struts, aku takut nanti lagi tak comfortable. ni pun dah rasa tak comfort gile.

    nanti la, planning nak cari BMW E30 satu, pair dengan SR20DET. hak hak

  12. hehe.. though i cant understand the terms, but somehow i can feel the situation…

  13. ah, bising la Dila. orang lelaki nak sembang-sembang ni. interframe plak dia.

    siput, kalo lepas ni ko nak tuko, aku cadangkan elakkan la NCT5 tu. bising benar. ko angkat Falken Azenis ST115, takpun Michelin Pilot Preceda 2. Bridgestone RE001 Adrenaline tu pun dengar hebat. aku dulu mula nak cari RE001 Adrenaline tu, tapi tak sempat masuk M’sia. merata aku pegi tanya, sume tempat takdek. sampai ke Klang (Jalan Kapar) aku pegi cari. hahaha

    SSR Type C memang rare gile. kat sini, aku rasa aku sorang je yang pakai (ori version). kedai tayar cakap ada sorang lagi guna SSR two piece (model staggered aku rasa). selalu kalau pegi kedai tayar, mesti ade orang datang belek2 rim ngan tayar, pastu datang tanya mana aku dapat. haha. gile perasan aku waktu tu. keke

  14. Ahhh… Jat kambinggggg~~

  15. ejat : haha..mmg dowh,susah nak cari org pakai ssr type c.budak gen2 club ade sorang pakai ssr type c,cun giler..weh,ko ade turun TT tak?biase kiteorg ade gak buat inter-TT kat tol kinrara tuh..

    lanun : paham ka?huhu..

  16. turun TT ape kebende. aku kat perlis beb. ade la TT budak-budak MyVi. yang kelab MyVi Motorsports Club (MMC) mmg aku aktif lah. siap jadi marsyal tu. hak hak

  17. TT tu ape? Titi ke? huhuhu

  18. TT tu merujuk pada Audi TT Quattro 2 door coupe/roadster dengan enjin 3.2l V6 247 hp.

    yang bestnya bukan enjin dia, tapi sistem transmission Dual Sequential Gearbox (DSG) yang merupakan sistem transmission yang mempunyai shifting time paling laju di dunia (currently) pada 8 milisaat. lebih laju daripada apa yang mampu dilakukan manusia.
    dan owh, tidak lupa juga pada sistem suspension active magnetic damping yang digunakan.

    tak lah, tipu jek. TT tu Teh Tarik session. kiranya sesi get together bagi kaki-kaki kereta bagi membincangkan isu-isu semasa.

  19. ejat:byk dowh ko tau pasal kete…mmg car freak lar.. hehe

  20. mmg mmg. mmg freak aku ni.
    superbike freak.
    power tools freak.
    car freak.
    electronics freak.
    dannn…. computer freak.

    dan dan, muzik pon boleh jugak. tapi xtau la sampai tahap freak ke idak. haha

  21. biar aku tmbah, cik daisy freak 😛

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: