bizi giler sbb..

mggu ni dan mggu depan, aku mmg takde mase utk memblog pun sbb:-

bos aku bg aku 1 mggu setengah untuk siapkan 1 program yg biasenye dibuat oleh 3-4 org ,mengambil masa 2-3 mggu dan seterusnya berkata pada aku,

” u kene siapkan program ni jugak tau,ini KPI u ,kalo tak siap nanti mmg spoil la u punye KPI..kite mau implement program ni next month..”


“woit, giler hape!! bukan senang ini prgrm,siap takut2kan aku dengan KPI lagi..”
tapi dalam hati je la aku berkata-kata camtu..huhu..

terpaksalah aku,diulangi terpaksa(sbb slame ni byk ngula je) memerah otak memikirkan line by line programming utk program tu smpi tgh ukk~ ukk~ dalam jamban pun, aku smpt pikir ttg if else lagi..x dapat aku nak menikmati ukk~ukk~ dengan tenang..jadi hasil2 yg kuar adalah tidak sesuci lebaran dan sesegar susu lembu..ops! ni dh lari dr topik,huh kotornye!! keji sungguh..

next week, terpaksa la aku berusaha dengan gigih utk siapkan program tu, jadi beberapa langkah bijaksana yg aku terpikir adalah :-

1) datang opis awal sket dari biase..biase smpi on time,tp skang terpaksa la awal skit..awal 5 minit ke..huh? awal 5 menet smpt buat ape2 ke?jimat la waktu loading on pc kot.ok la…

2) offline ofisnye IM, agar tidak diganggu oleh anasir2 yang cuba utk menggagalkan usaha murni aku untuk fokus bekerja dan maju ke hadapan.. tapi aku rase, slame ni takde pun dak2 opis aku tegur aku thru IM, aku je yg dok kaco derang..so macam aku je culprit nye.demmm..

3) membatalkan meeting aku yg slalu ade jam 4 ptg tetiap hari..aduh,walopon terpaksa berkorban sedikit hilang beberapa sumber2 berita terbaru, terkini lagi sensasi ,tapi demi kerja tercinta,takpe lah..bye2 donut feveretku dan teh tarik makcik cafe yg best!!

4) meninggalkan port2 mengula secara online..yerp,port2 mengula secara online seperti di torncity, blog en lit, blog dilanun, blog en rino mat bunga dan beberapa port mengula laen yang akan aku rindui setiap hari..

5) memendekkan waktu lunch drpd 2 jam kepada 1 jam je..huhu..argh tidak!!!

6) meletakkan status “I’m out of office till next year, please contact 999 for any system support” dlm outlook agar aku tidak diganggu oleh incik dan mak incik, yakni user aku yg slalu sibuk dok nak suh solvekan problem remeh temeh dieorang..

kalo time kat uniten dulu, bile dapat assignment programming nie, sume org nak satu grup ngn rino a.k.a rino mat bunga..sbb rino ni rajin die laen macam sket, language2 programming ni sume dah melekat di hujung jari jemari die dah.macam lampu, skali petik je terus nyala..mantap seh.seriyes tak tipu..hahaha…sbb tu aku suke satu grup ngn die, bukan aku je, abg macho lagi la suke..dah la dieorg 2 ni kembar cam adik beradik mase 1st year kat uniten dulu..mmg kiteorg gelar rancangan jejak kasih haa..hehe.. :peace:

dah dah.tido dulu.esok nk g kije awal…

14 Responses to “bizi giler sbb..”

  1. fuyooo bz….. caiyok2!!~~ buat rajin2 yer… nanti KPI elok, bonus pun elok bolela kite pow.. hakhak~~

  2. tak pasal2 nama aku disebut….
    klu aku mintak royalti utk semua keje2 aku dulu, aku rasa aku dah boleh hidup senang skrg…
    hahahahah….
    hmmmm….bizi2 la…aku jugak relaks…
    sebab itulah saya pilih sektor kerajaan…
    klu ko gi inerview same ngan aku dulu, ko pun dah leh relaks mcm aku nih…
    nyesal tak? nyesal kan?
    sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian padan muka kau…hehehe….::pEaCe::..

  3. Roni, ko bile nak belanje tunang pikin ni? hehehe

  4. roni? bile? belanja? tunang? pikin? hehehe?
    hmmmm….rasa mcm dituju kat aku…tp ntah kenape aku malas nak amik peduli…
    hahahaha…

  5. To enchek Roni Macaroni,

    Sekiranya enchek tidak mahu membelanja saye, maka saya akan sebarkan no telepon enchek kepada gadis-gadis di pinggiran.

    Sekian~
    hehe

  6. jose maorino Says:

    wa tatak helan….

  7. نورنانا Says:

    6) meletakkan status “I’m out of office till next year, please contact 999 for any system support” dlm outlook agar aku tidak diganggu oleh incik dan mak incik, yakni user aku yg slalu sibuk dok nak suh solvekan problem remeh temeh dieorang..

    bleh gak aku praktikkan camni dlm status YM..huhu.. mintak izin, aku nk curik idea ko ni..hehe..

  8. hehehehe kesian ko

  9. hunnyyyy updatela blogggggg!

  10. wei….aku rasa dah lebih 2 minggu dah nih…
    takkan dah poyo kot…
    hahahah

  11. hunny takmow update blog dahh.. 😦

  12. maorino for england Says:

    hampeh la wei

  13. Encik Rino Says:

    oit ta*k…
    update la blog…
    tunang ko sibukk citer pasal kawin takkan ko diam je…
    hampeh tul la…
    huhuuu…

  14. Hunny hepi befday!

Leave a Reply

